Home   Despre noi   Abonamente   Video   Articole   Oferte   Anunturi   Newsletter   Agro Business   Contact   Arhiva
     

Imprimati articolul

Plătim şi falsurile străinilor

• Din vina companiilor transnaţionale, România trebuie să returneze aproape 13 milioane de euro

Ţara noastră se confruntă cu un nou necaz, legat de cheltuirea banilor acordaţi de Uniunea Europeană, pe SAPARD. În urma unui control efectuat de Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF), a rezultat existenţa unor neregularităţi în cazul a 17 proiecte, din cele 211 derulate cu fonduri europene nerambursabile. Din acest motiv, s-a solicitat recuperarea sumelor aferente investiţiilor respective.

Valoarea totală a prejudiciului s-ar ridica la 12,7 milioane de euro, ceea ce reprezintă doar 1% din fondurile europene nerambursabile puse la dispoziţia României prin Programul SAPARD, respectiv 1.277.505.089 euro.

Principalele nereguli

Neregulile ar fi fost constatate la Măsura 1.1 – Îmbunătăţirea prelucrării şi marketingului produselor agricole şi piscicole, submăsura 2 – Carne şi produse din carne.

Alte nereguli identificate se referă la „Sistemul celor 3 oferte” pentru achiziţia de bunuri şi servicii, precum şi manipularea procedurilor de achiziţii. OLAF a transmis toate probele la Direcţia Naţională Anticorupţie pentru cercetări.

OLAF aruncă piatra şi pleacă

În urma acestui control, Mihail Dumitru, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, a dispus ca Direcţia juridică a MADR să acorde asistenţă juridică APDRP, privind competenţa OLAF de a solicita recuperarea debitelor, în baza rapoartelor de control. De asemenea, a cerut pregătirea unui punct de vedere, care ar putea fi discutat într-o întâlnire bilaterală OLAF-APDRP (eventual DLAF) şi, nu în ultimul rând, analiza oportunităţii trimiterii unei scrisori sau organizarea unei întâlniri cu directorul DLAF, în cazul în care concluzia este că solicitarea OLAF este disproporţionată sau insuficient fundamentată. Vă reamintim că este a doua dispută pe tema fondurilor SAPARD. Prima dată, plăţile către România au fost întrerupte în vara lui 2008, după ce o misiune de audit a executivului comunitar a constatat atunci probleme în sistemul de gestionare şi control legat de autorizarea plăţilor către beneficiarii acestor fonduri. Sumele blocate atunci au fost în jur de 28 de milioane de euro, în sistem fiind avizate, la acea dată, 582 de cereri de plată, în valoare totală de 62 milioane de euro.

Traian DOBRE
REVISTA LUMEA SATULUI NR. 17, 1-15 SEPTEMBRIE 2010

Vizualizari: 720



֩ Comentarii

 

--> Click aici pentru a adauga un comentariu




© 2005-2011 REVISTA LUMEA SATULUI