Home   Despre noi   Abonamente   Video   Articole   Oferte   Anunturi   Newsletter   Agro Business   Contact   Arhiva

Imprimati articolul

FRUIT LOGISTICA 2009

Târgul care ne introduce în lumea mirifică a legumelor şi fructelor

Berlinul a găzduit în perioada 4 - 6 februarie 2009 a 17-a ediţie a International Trade Fair for Fruit and Vegetable Marketing FRUIT LOGISTICA, considerat târgul specializat de referinţă pe plan mondial în domeniul comerţului cu fructe şi legume proaspete.

Organizat de Societatea de Târguri şi Expoziţii Messe Berlin, FRUIT LOGISTICA se adresează în principal producătorilor şi exportatorilor de fructe şi legume proaspete, dar şi comercianţilor, producătorilor de ambalaje, transportatorilor, asociaţiilor producătorilor şi organismelor guvernamentale pentru promovarea exportului.

Principalele sectoare prezente la acest târg sunt: fructe şi legume proaspete sau congelate, fructe uscate, verdeţuri, flori şi plante ornamentale, seminţe, dar şi sisteme şi echipamente tehnice pentru ambalarea, etichetarea, depozitarea, transportul mărfii, instalaţii de reciclare şi soluţii de prelucrare electronică a datelor.

FRUIT LOGISTICA reprezintă pentru participanţi o ocazie ideală de a-şi prezenta produsele şi inovaţiile, de a se întâlni cu partenerii de afaceri, de a studia actualele tendinţe ale pieţei şi de a identifica potenţiali parteneri, noi clienţi şi furnizori. La ediţia din acest an au participat 2.115 de expozanţi din 68 de ţări şi 50.430 de vizitatori de specialitate din 125 de ţări. Au fost prezenţi, ca în fiecare an, lideri mondiali ai comerţului cu fructe şi legume proaspete precum Chiquita, Cobana, Dole, Del Monte, Bonita Europe, Fruchtring.

Chile cucereşte Europa

Chile, în prezent exportatorul numărul 1 de fructe proaspete din emisfera sudică, a fost numită ţara parteneră a ediţiei din acest an. „FRUIT LOGISTICA 2009 este o oportunitate excelentă pentru Chile de a-şi consolida în continuare poziţia sa de partener strategic important al Europei pentru fructe proaspete“, a declarat Ronald Bown, preşedintele Asociaţiei Exportatorilor din Chile (ASOEX).

„FRUIT LOGISTICA este pentru Chile cel mai important târg din Europa. El reprezintă ocazia ideală pentru producători şi exportatori de a se întâlni cu partenerii-cheie într-un singur loc şi de a contacta noi importatori, angrosişti şi clienţi.“

Freschconex, o manifestare specială

Paralel cu FRUIT LOGISTICA a avut loc a doua ediţie a Freshconex, Târgul Internaţional de Comerţ pentru Produse Tăiate şi Preambalate în Stare Proaspătă (salate şi produse gata pentru consum din fructe şi legume proaspete), precum şi Congresul profesional organizat de Eurofruit Magazine în cooperare cu United Fresh Produce Association din SUA.

Bazându-se pe succesul obţinut anul trecut şi pe creşterea exponenţială a cererii pentru produsele de gama a IV-a, Freshconex a reunit expozanţi din 14 ţări şi 4.546 vizitatori de specialitate. Amintim doar doi dintre cei 62 de expozanţi: Grupul Bonduelle, lider european prezent în peste 80 de ţări care a înregistrat o creştere a vânzărilor de 19% într-un singur an (2007-2008), şi grupul Florette, care a atins o cifră de afaceri de 302 milioane de euro în doar 23 de ani de existenţă.

Marele premiu a mers în Olanda

Prestigiosul premiu FRUIT LOGISTICA Innovation Award 2009 a fost acordat firmei olandeze Enza Zaden pentru noul său produs Sweetgreen, o varietate de ardei verde dulce cu un conţinut de vitamina C şi zahăr cu 30% mai ridicat faţă de soiurile convenţionale.

„Suntem foarte mândri de acest premiu. Este un compliment deosebit pentru departamentul nostru de producere de seminţe şi pentru ţăran“, a comentat Chris Groot, marketing project manager la Enza Zaden, nominalizată pentru al doilea an consecutiv pentru acest premiu.

Corespondenţă din BERLIN de la Simona-Inès NiţeScu
REVISTA LUMEA SATULUI, NR.6, 16-31 MARTIE 2009

Vizualizari: 1404



֩ Comentarii

--> Click aici pentru a adauga un comentariu




© 2005-2011 REVISTA LUMEA SATULUI