Home   Despre noi   Abonamente   Video   Articole   Oferte   Anunturi   Newsletter   Agro Business   Contact   Arhiva
     

Imprimati articolul

DAŢI MIERE COPIILOR!

Ce alt produs natural poate fi mai sănătos decât cel realizat prin truda unei fiinţe mici, organizate cum numai ea a fost în stare? Desigur este vorba de albină, cea care transformă nectarul florilor într-o substanţă dulce, mierea, care întruchipează valori alimentare şi terapeutice fără asemănare.

Mierea – hrană, medicament şi frumuseţe

Hrană pentru că, prin valoarea nutritivă a zaharurilor, acizi organici, proteine şi acizi aminaţi, vitamine, enzime, minerale pe care le conţine, mierea este, prin complexitatea ei, aliment pentru toate vârstele, copii, tineri, vârstnici. Medicament, pentru că, fie consumată ca atare, fie asociată cu alte produse terapeutice, este indicată în astenii, anorexii, stări de debilitate, diverse careţe etc. Frumuseţe pentru că, alături de celelalte produse ale stupului, se regăseşte într-o gamă variată de produse cosmetice.

Şi totuşi, albina şi produsele stupului rămân marginalizate atunci când se încearcă a se exprima necesitatea menţinerii atenţiei în sensul asigurării continuităţii existenţei vieţii pe pământ, prin ceea ce numim polenizarea culturilor şi rolul benefic al consumului de produse apicole.

Chiar nu le este frică de lege?

Pentru aceste considerente, încă din 2004 Asociaţia Crescătorilor de Albine din România a iniţiat, elaborat şi susţinut proiecte de lege privind acordarea gratuită pentru copiii preşcolari din grădiniţele de stat şi confesionale cu program normal de 4 ore, precum şi pentru elevii din clasele I-IV din învăţământul de stat şi confesional a mierii de albine în limita cantităţii de 60 g/copil/săptămână.

După dezbateri în Comisiile de Agricultură ale celor două Camere ale Parlamentului, a fost adoptată Legea nr. 509/2006. Ea a fost promulgată prin Decretul nr.1464/2006 de către Preşedintele României, dl Traian Băsescu, fiind publicată în Monitorul Oficial nr. 18/11.01.2007. Decretul urma a se aplica începând cu anul şcolar 2007-2008.

Modificarea ulterioară, determinată, se pare, de întârzieri în elaborarea Normelor de aplicare, care revenea „ca sarcină“ Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, împreună cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării, a constat în decalarea datei de punere în aplicare a prevederilor începând cu 1.01.2009. Astăzi suntem în mai 2010 şi Legea este undeva într-un sertar, chiar dacă la un moment dat au fost defalcate şi sumele alocate pe judeţe, fără finalizare în ceea ce priveşte licitarea caietului de sarcini în stabilirea procesatorilor care asigurau ritmicitatea, calitatea şi succesul, în final, al programului.

Întrebări incomode

Vorbim astăzi însă de introducerea în Programul Cornul şi Laptele a mărului, care, după toate estimările, urmează a fi asigurat din importuri, chiar dacă producătorii români s-au străduit să culeagă rodul livezilor şi îl oferă spre cumpărare fie pe marginea şoselelor, fie în pieţe celor care le preţuiesc munca şi calitatea produselor la preţuri... de criză.

De ce oare, atât timp cât susţinem că, în România, principiile economiei de piaţă funcţionează, nu facem nimic pentru susţinerea şi protecţia propriilor producători, întocmai cum procedează guvernele din ţările surori comunitare? De ce oare legislativul elaborează şi votează legi, iar executivul le ignoră? De ce oare, atunci când, în limitele timpului alocat campaniei media, Radio România Actualităţi, întrebând elevii claselor a III-a şi a IV-a dintr-o şcoală din judeţul Bistriţa dacă le place mierea, a primit ca răspuns „NU“, justificat prin faptul că „NU AM MÂNCAT NICIODATĂ MIERE“? Fără comentarii!

Eugen Zorici
REVISTA LUMEA SATULUI NR. 9, 1-15 MAI 2010

Vizualizari: 889



֩ Comentarii

 
֠ 1.     Dumitru Vasile -- (3-May-2010 )
Multumim ptr.promovarea prod.apicole,ex.d-voastra trebue urmat si de alte publicatii. Mierea in scoli este o actiune si a altor as.apicole nu numai A.C.A,reunite in ROMAPIS.

--> Click aici pentru a adauga un comentariu




© 2005-2011 REVISTA LUMEA SATULUI