Home   Despre noi   Abonamente   Video   Articole   Oferte   Anunturi   Newsletter   Agro Business   Contact   Arhiva

Imprimati articolul

Regrupări pe piaţa uleiului

• Bunge – România ţinteşte la statutul de campanie transnaţională

Sosit în România doar cu cinci ani în urmă, liderul mondial pe piaţa uleiului alimentar, consorţiul olandez Bunge, vrea să construiască la noi un „capăt de pod“ prin care să controleze o bună parte a pieţei din această zonă geografică a Europei. Ultimele regrupări în interiorul filialei din România lasă să se înţeleagă că Bunge se orientează spre pieţele aflate la Sud sau la Vest de România, situate îndeobşte în regiunea Dunării. Adică spre acele zone care ar putea ameninţa hegemonia companiei olandeze.

În lipsa unor date exacte privind viitoarea strategie de extindere a colosului alimentar Bunge, aceste consideraţii pot apărea doar simple supoziţii. Analiştii în materie de uleiuri alimentare sunt convinşi că ultimele regrupări ale grupului Bunge în România au ca ţintă nu atât cucerirea pieţei interne, cât extinderea sferei comerciale într-o zonă a Europei în care uleiul alimentar obţinut din floarea-soarelui sau soia are un debuşeu sigur şi de durată.

Strategia de dezvoltare a companiei Bunge a cunoscut în ultimii ani o regrupare a operaţiunilor industriale care, la prima vedere, produce nedumerire. Cea mai importantă decizie luată de reprezentanţii filialei Bunge este mutarea comandamentului central de la fabrica Muntenia, din inima Bucureştilor, la Buzău.

A doua mutare o reprezintă abandonarea fabricii din Iaşi, în favoarea celei de la Buzău. Această decizie, cu impact social deosebit, pare inexplicabilă pentru unii analişti, dar perfect valabilă pentru cei de la Bunge. Pentru olandezi, se pare că piaţa din Est nu prezintă garanţie pe termen mediu şi lung.

Locaţia de la Buzău, pentru care a optat Bunge, are o dublă explicaţie. Prima este aceea că a eliminat de pe piaţa României cel mai temut concurent: Agricover.

Compania Agricover, aflată în proprietatea unui întreprinzător arab priceput şi extrem de agresiv pe piaţă, a reuşit să construiască în România unul dintre cele mai performante combinate agroalimentare, integrat pe orizontală şi pe verticală. Este de menţionat că acesta şi-a extins baza de producţie şi aprovizionare a materiei prime aproape în toată zona de sud a României, începând din Dobrogea până în Oltenia.

Patronul libanez de la Agricover a reuşit în acelaşi timp să formeze o echipă formidabilă de manageri, cu o vocaţie aparte în domeniul marketingului.

Întrebarea este: de ce a renunţat libanezul la o afacere atât de prosperă? Pentru bani sau din alte motive?

Dincolo de aceste considerente şi supoziţii, este cert că afacerile cu ulei în România ale colosului Bunge oferă siguranţă şi există o mare speranţă de profitabilitate pentru cultivatorii din România. Să sperăm că şi pentru consumatori.

Cotaţii la materii prime

Tabelul îl găsiţi în revistă

Iosif POP
REVISTA LUMEA SATULUI, NR.5, 1-15 MARTIE 2008

Vizualizari: 998



֩ Comentarii

--> Click aici pentru a adauga un comentariu




© 2005-2011 REVISTA LUMEA SATULUI