Home   Despre noi   Abonamente   Video   Articole   Oferte   Anunturi   Newsletter   Agro Business   Contact   Arhiva

Imprimati articolul

Limagrain pregăteşte campania 2010

• Prioritate au soiurile şi hibrizii rezistenţi la secetă

Limagrain în Europa

- Locul I la grâu şi orz de toamnă cu suprafeţe în creştere;
- Locul II la porumb şi floarea-soarelui, dar obiectivul este să mai urce cu un loc;
- Locul V la rapiţă, tendinţe de creştere odată cu lansarea noilor hibrizi şi cu expansiunea în ţări ca Rusia, Ucraina, Kazahstan.

La sfârşitul lunii noiembrie, Limagrain România a organizat la Bucureşti un eveniment prilejuit de lansarea campaniei de vânzări pentru anul 2010. După o prezenţă de zece ani în România, specialiştii de la Limagrain consideră că au ajuns astăzi exact acolo unde trebuie. Apogeul l-au atins în 2008, dar şi anul agricol care s-a încheiat spun că a fost unul cu rezultate financiare bune, motiv pentru care vor continua, ca şi până acum, să investească în cercetare peste 12% din cifra de afaceri.

În ceea ce priveşte strategia pe 2010, aceasta se axează îndeosebi pe furnizarea în continuare a unor seminţe stabile, sigure şi cu un potenţial de producţie ridicat. Un plus de valoare a produselor va fi adăugat prin tratarea cu insecto-fungicide, dar şi prin inovaţie permanantă în noile tehnologii, cum este de exemplu CLEARFIELD ce vizează toleranţa la anumite erbicide.

Un sistem de testare universal

Pentru că una dintre marile probleme ale României este seceta din ultimii ani, Limagrain a creat un sistem de testare a rezistenţei la acest fenomen, cu centre în America Centrală, Franţa, Italia, Ungaria, dar şi în România, la Caracal, într-o zonă deosebit de uscată ce tinde spre deşertificare. Locaţiile au fost alese pentru ca specialiştii Limagrain să-şi poată face o idee despre comportamentul hibrizilor în condiţii extreme de stres hidric şi, împreună cu tehnologia pe care o au la dispoziţie, să ofere fermierilor cele mai bune soluţii.
Hibrizii HighTech, o nouă provocare

În 2010, specialiştii de la Limagrain îşi propun să dezvolte gama de hibrizi HighTech ale căror principale beneficii sunt stabilitatea şi producţiile de top. În plus, ei vor să-şi consolideze cota de piaţă cu ajutorul hibrizilor consacraţi. Este vorba de LG 23.06, care, deşi se vinde de mai bine de 8 ani, este încă popular printre fermieri, respectiv de LG 33.30, „starul“ Limagrain, cel mai bine vândut în Europa de Est.

Acesta din urmă este reprezentant pentru noua generaţie de hibrizi, dovedindu-şi calităţile mai ales în 2007, un an deosebit de secetos (disponibil şi în varianta Yieldgard). Noul hibrid lansat pentru următoarea campanie este LG 34.88, care oferă o profitabilitate maximă prin însuşiri precum rezistenţa ridicată la secetă, dar şi la unele din bolile prezente în România, oferind un potenţial de producţie important şi fiind un excelent stay-green.

La floarea-soarelui, marea provocare pentru campania următoare o reprezintă menţinerea poziţiei la fel de bună prin hibrizii LG 56.65 şi LG 56.35, introducerea hibridului LG 55.80 (cu versiunea sa CLEARFIELD- LG 55.43 CL) rezistent la Orobanche (rasele mai virulente decât rasa F). Compania îşi propune de asemenea expansiunea rapidă pe piaţă cu tehnologia CLEARFIELD, prin hibrizii LG 56.63 CL şi LG 56.58 CL, care alcătuiesc portofoliul de bază.

O altă preocupare o reprezintă crearea de noi hibrizi High-Oleique, în acest sens noutatea absolută adusă de Limagrain pe piaţa din România reprezentând-o noul hibrid LG 54.51 HO CL, hibrid de tip High-Oleique, care poate fi cultivat şi în zonele puternic îmburuienate şi infestate cu Orobanche.

Valentina ŞOIMU
REVISTA LUMEA SATULUI, 16-31 DECEMBRIE 2009

Vizualizari: 1063



֩ Comentarii

--> Click aici pentru a adauga un comentariu




© 2005-2011 REVISTA LUMEA SATULUI