Dacă doriţi să deveniţi auditor comunal
FIŞA POSTULUI AUDITORULUI INTERN
SCOPUL PRINCIPAL AL POSTULUI: dă asigurări şi consiliere primarilor pentru buna administrare a veniturilor şi a cheltuielilor publice, perfecţionând activităţile la nivelul comunelor respective;
CONDIŢII SPECIFICE PENTRU OCUPAREA POSTULUI:
a) studii: studii universitare de licentă sau, după caz, studii superioare de lungă durată cu diplomă de licenţă;
b) perfecţionări/specializări: cursuri de audit public intern;
c) cunoştinţe de operare pe calculator: Microsoft Office, nivel avansat; constituie un avantaj detinerea Permisului European de Conducere a Computerului (ECDL – European Computer Driving Licence);
d) abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: să fie obiectiv, integru, bun analist;
e) cerinţe specifice: delegări, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii, deplasări frecvente în raza judeţului;
f) limbi străine (constituie un avantaj cunoasterea cel putin a unei limbi de circulatie internatională, cum ar fi: limba engleză, limba franceză, limba germană;)
g) vechimea în specialitate necesară: minimum trei ani.
Bibliografie necesară
1. Constituţia României;
2. Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 si ratificată prin Legea nr. 199/1997;
3. Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările si completările ulterioare;
4. Legea cadru a descentralizării nr. 195/2006;
5. Legea finanţelor publice nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
6. Legea nr. 273/2006 a finanţelor publice locale, cu modificările si completările ulterioare;
7. Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
8. Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificările şi completările ulterioare;
9. Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul financiar intern si controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările si completările ulterioare;
10. Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările si completările ulterioare;
11. Codul civil;
12. Codul de procedură civilă;
13. Legea nr. 188/1999 privind statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările si completările ulterioare;
14. Legea nr. 94/1992 privind organizarea si funcţionarea Curţii de Conturi, republicată;
15. Statutul Asociaţiei Comunelor din România, publicat la adresa: www.acor.ro;
16. Modelul-cadru al ACORDULUI DE COOPERARE privind organizarea şi exercitarea activitătii de audit public intern, publicat la adresa: www.acor.ro;
17. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1702/2005 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi exercitarea activităţii de consiliere desfăşurate de către auditorii interni din cadrul entităţilor publice;
18. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern, cuprinzând standardele de management/control intern la entităţile publice şi pentru dezvoltarea sistemelor de control managerial, cu modificările si completările ulterioare;
19. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 38/2003 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activităţii de audit public intern, cu modificările si completările ulterioare;
20. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 252/2004 pentru aprobarea Codului privind conduita auditorului intern.
REVISTA LUMEA SATULUI NR. 4, 16-28 FEBRUARIE 2010
copyright lumeasatului.ro