Home   Despre noi   Abonamente   Video   Articole   Oferte   Anunturi   Newsletter   Agro Business   Contact   Arhiva
     

Imprimati articolul

Curier juridic (1 din 2011)

Procedura de lucru privind implementarea Regulamentului (CE) nr. 485/2008 al Consiliului din 26 mai 2008 privind controalele efectuate de statele membre cu privire la operaţiunile care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă, aprobată prin Ordinul nr. 230 din 12 octombrie 2010.
(MO al României, Partea I, nr. 695, din 18 octombrie 2010)

Pentru început e bine să ştim că această procedură de lucru stabileşte cadrul juridic, administrativ şi operaţional în temeiul căruia  se asigură implementarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 485/2008 al Consiliului din 26 mai 2008 privind controalele efectuate de statele membre cu privire la operaţiunile care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă şi ale OUG nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă, prin schimbul de informaţii dintre Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) şi Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP), prin Direcţia pentru Coordonarea agenţiilor de plăţi (DCAP), denumite în continuare entităţi publice (Art. 1).
Cu privire la obligaţiile entităţilor publice implicate, Art. 2 din procedură prevede că structura de control ex-post (SCEP) din cadrul MADR are o serie întreagă de obligaţii, după cum urmează:

a) să solicite APIA şi DCAP din cadrul APDRP informaţii, precum şi documentaţia necesară cu privire la operaţiunile care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA), conform reglementărilor în domeniu;

b) să transmită APIA rapoartele de control ex-post aferente controalelor realizate la întreprinderile care fac obiectul controlului ex-post, în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea acestora;

c) să transmită solicitarea APIA, documentele care stau la baza raportului de control ex-post. Acelaşi articol prevede în continuare şi obligaţiile celorlalte entităţi publice implicate, cum sunt: APIA şi DCAP, pe care – din motive lesne de înţeles – nu le putem evidenţia în materialul de faţă.

Importante de reţinut sunt şi prevederile generale finale din procedură cuprinse în Art. 3, potrivit cărora entităţile publice implicate îşi vor furniza reciproc informaţiile solicitate de cealaltă autoritate publică în termenul prevăzut în scrisoarea de solicitare de informaţii sau în orice alt termen convenit de comun acord, cu respectarea cadrului legal în vigoare.

Atenţie! Entitatea publică implicată care primeşte informaţiile va utiliza exclusiv în scopurile legale şi indicate în solicitare.

Dacă autoritatea publică intenţionează să utilizeze informaţiile în alte scopuri decât cele pentru care au fost solicitate, aceasta va solicita acordul scris al celeilalte părţi.

Jurist Costel Alexandru GHEORGHE
LUMEA SATULUI NR.1, 1-15 IANUARIE 2011

Vizualizari: 760



֩ Comentarii

--> Click aici pentru a adauga un comentariu




© 2005-2011 REVISTA LUMEA SATULUI