Home   Despre noi   Abonamente   Video   Articole   Oferte   Anunturi   Newsletter   Agro Business   Contact   Arhiva

Imprimati articolul

Programul SAPARD, la ora adevărului

Privatizată în anul 2000, societatea comercială Consuc Suceava reprezintă o ilustrare a modului în care se poate investi în dezvoltarea unei unităţi atunci când se beneficiază de un proiect în cadrul programului SAPARD.

„Valorificăm, ne spune doamna Antoanela Aroboaiei, director general al firmei, materia primă din zonă, în speţă merele, şi producem o sortimentaţie diversă de sucuri pe baza concentratului din acest fruct.

Am realizat proiectul SAPARD în valoare de patru milioane de euro în decembrie 2005 şi l-am finalizat în iulie 2007. Am încheiat perioada de implementare şi ne aflăm în cea de monitorizare, care va dura cinci ani.“

Un salt impresionant

S.C.: Aşadar o unitate dotată, mi-aţi spus, cu utilaje de ultimă oră, în plină expansiune pe piaţă, care fabrică produse pe măsura exigenţelor impuse pe piaţa europeană.

A.A.: Fără falsă modestie, aşa este. Cu cei 55 de salariaţi, societatea noastră produce, faţă de 2005, de 10 ori mai multe băuturi răcoritoare. Avem o cotă de piaţă foarte bună, distribuim prin forţe proprii în judeţele Iaşi, Suceava şi Botoşani o cantitate de circa 2,5 milioane litri pe lună. Deocamdată, pentru că sigur ne vom extinde pe piaţă şi, de ce nu, într-un viitor nu prea îndepărtat şi peste hotare.
S.C.: Proiectul pe care l-aţi accesat prin SAPARD, implicând o sumă importantă, a mirat, trebuie s-o spun, pe mulţi, cu atât mai mult cu cât se afirmă că implementarea acestuia este o treabă extrem de grea şi migăloasă.

A.A.: Vă mărturisesc că eu sunt cea care a alcătuit dosarul, a făcut demersurile, eu sunt persoana care s-a ocupat de licitaţie şi de cererile de plată, eu am încasat aceşti bani.

Practic, ideea a apărut în 2005. Am avut sprijinul necondiţionat al Centrului regional SAPARD Iaşi, iar în ajunul Crăciunului 2005 am obţinut aprobarea. Sigur, dosarul este voluminos, pe măsura proiectului destul de complex şi mi se pare absolut justificat să fie necesare tot felul de acte doveditoare pentru un proiect ca al nostru care depăşeşte patru milioane de euro.

Cât priveşte tranşele de plată, trebuie să vă spun că de fiecare dată au fost pe rol maximum două săptămâni, iar banii i-am încasat la 20-21 de zile de la aprobare.

Atât timp cât întocmeşti actele corect şi la timp nu poţi avea probleme, totul este să fii foarte exact – o spun din proprie experienţă.

S.C.: Vor veni fondurile structurale pe care cu siguranţă le aşteptaţi cu nerăbdare pentru că, înţeleg, nu veţi rămâne la succesul repurtat cu SAPARD.

A.A.: Aşteptăm aceste fonduri din ianuarie 2007 şi iată am păşit bine în 2008. Sper să primim cât de curând vestea cea bună. Ceea ce trebuie să vă spun este faptul că avem în vedere un nou proiect ce vizează punerea în valoare la Vereşti a unei însemnate suprafeţe de teren.

S.C.: Să înţeleg că vă propuneţi să vă asiguraţi o parte din materia primă necesară prin înfiinţarea aici a unei mari livezi.

A.A.: Aşa este! Şi vă asigur că reuşita va fi deplină.

Stelian CIOCOIU
REVISTA LUMEA SATULUI, NR. 6, 16-31 MARTIE 2008

Vizualizari: 972



֩ Comentarii

--> Click aici pentru a adauga un comentariu




© 2005-2011 REVISTA LUMEA SATULUI